There was a time, was a place back when You and I were living alone together

Klockan är bara runt 19 och jag har redan hunnit med mer idag än vad jag hade planerat.
Jag har kollat upp min höst och det visar sig att jag ska få en kontakt nere på arbetsporten igen, Urban, min gamla lärare och coach. Och om det blir som jag vill så har jag fått en praktikplats på ett ställe som jag känner skulle passa mig. Jag hoppas bara att dom på arbetsporten godkänner det. Det skulle innebära att jag utbildas och samtidigt får göra något jag tycker är fantastiskt roligt. Kanske det även kan ge jobb allt eftersom.
 
Jag har börjat packa ner mitt sovrum, gjorde ju klart tvrummet igår. Imorgon får jag hjälp med att flytta sovrummet hem till Mor på Axvägen. Det är både med sorg och glädje som jag packar ner lägenheten. Man hittar som gömde lappar med kärlek på. Det kan göra ont att läsa men det kan även ge en styrka.
 
Jag cyklade en sväng innan, nerom Solsta för att hjälpa dom med att bli av med en Skata som tyckte att Solsta var ett bra hotell att bo på. Det tyckte inte vi så vi fick helt enkelt hjälpa den ut därifrån. Sen bar det av till en glass i solen på stan. Jag har blivit tillsagd att jag blivit folkskydd och det man får göra då är att lära sig. Det var en första bra dag på min inre resa helt klart. Imorgon flyttar vi som sagt sovrummet och på kvällen ska jag försöka njuta av en fin kväll i badhusparken här i Asarum där Sparkbanken tillsammans med Håkan Windahl och gänget bjuder på skratt och allsång. Siw Carlsson från Stefan & Krister är gäst så lite skratt blir det nog allt.
 
På Onsdag blir det fisk på Solsta, tvätt och samtal på vuxenpsyk. Jag ser faktiskt fram emot det. Jag ska ge det en ärlig chans för en gång skull. Det som finns kvar att planera nu är mina ekonomiska beskymmer, men dom får lösas längre fram när jag har en inkomst. Pengar är trots allt bara ett "ting" Det finns så mycket annat i vardagen som man får glädjas åt. Som att gå längst en landsväg och begrunda vårt vackra landskap när solen sakta går ner bakom träden, när färgen på himlen blir sådär rödrosa som den bara kan bli på sommaren.
 

Det har blivit väldigt mycket Def Leppard och Lifehouse den senaste tiden och det är nog bra. Jag tror att jag börjar hitta tillbaka till musiken igen, det kanske är för tidigt för att säga men jag spelade lite gitarr hos Magnus igår och när jag kom hem skrevs texten till den låten färdigt. Men jag tror jag skrev om det igår.
 
Jag ringde sjukvårdsupplysningen nyss också och pratade lite om olika sorters medicinering vid hyperhjärna och deppiga dagar. Jag fick ganska bra kläm på det och det känns bra för då har jag lite fakta att bolla med när jag ska till vuxenpsyk på Onsdag. Jag ska försöka skriva blogg varje dag nu, kanske några gånger om dagen, om det är något jag behöver få ur mig. Dels för att jag själv ska kunna gå tillbaka och läsa och minnas framstegen jag gör och dels för att ni ska veta att jag mår bra.
 
Nu kommer snart mamma hit och lämnar lite kattfoder till Rocky (som verkar må väldigt bra när han får sitta här ute på balkongen tillsammans med mig.) Ska hjälpa mamma med att bära ner syrrans dator i bilen också. Så blir jag av med lite saker redan ikväll. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra ikväll men jag funderar på att titta på någon film i badet och avnjuta ett glas kall Cola sen ska jag också försöka packa ner lite mer saker i sovrummet. Det känns faktiskt väldigt bra när det väl är gjort.
 
Ta hand om er och ni vet vart jag finns!
Jag är alltid sugen på att hitta på något!
Från och med nu ska jag försöka säga Ja till allt som ställs framför mina ögon, världen blir kanske roligare då? ;)
 
/ CTSvensson
Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!