Forever they will sing about us

Dagarna går och jag följer efter, som ett snällt barn påväg till leksaksaffären.
Kan man älska någon på avstånd? Det kan man helt klart göra och det fina i denna kärlekshistorien är att även fast hon är långt borta just nu så lever hon och andas inuti mitt bröst. Även fast det kan kännas kallt och ensamt i mitt hjärta så hoppas jag att det i alla fall är okej.

Men att sakna är viktigt, det är lika viktigt som att älska någon. För det är när man är ifrån varandra som kärleken sätts på prov. Värmen som sprider sig i min kropp av tanken på en kram är lika varm som Greklands varmaste solsken. Det bästa sättet att ta sig igenom dagen är att tänka. Som just nu, just nu dansar vi tillsammans. Musiken dånar och stråkastaren har bara oss i fokus.

Att älska en människa är så mycket mer än bara ord och värme egentligen., det handlar om så mycket mer, saker man tagit sig igenom, små små detaljer som att viska små kärleksfulla låtar till personen, pussa handlederna och de ställen där det vanligtvis inte brukar pussas. Att bara finnas där efter en lång arbetsdag, passa upp med mat och kanske en skitdålig film. Utbyta blickar som säger så mycket mer än ord. Jag älskar att se henne glad, när jag säger något oväntat som gör att hon brister i skratt. Det behöver inte ens vara roligt, det är bara oväntat!
 
Kärlek kan handla om att smygplanera saker som man vill göra i framtiden. Skriva små små lappar med kärleksfulla texter. Jag älskar hur hon brukade skriva/rita på äggen som jag skulle äta till frukost. Jag minns när vi satt och kollade på en film där hon var ett litet barn. Jag vågade inte säga det och det gör jag fortfarande inte men jag vet att jag tänkte "Hoppas vårt barn blir som du" Så liten, så glad och full av kärlek. Jag önskar att den får dina händer och dina små fötter. Lika mycket som att leva i nuet måste man tillåta sig själv till att fantisera om framtiden.

Det fina är att jag vet att hon skulle bli den perfekta mamman, oavsett om det är med mig eller någon annan.
En sådan människa kan bara inte misslyckas med det. Är det någon i livet som vet vad som är rätt eller fel så är det hon. Jag vill bara att du ska vara lycklig, sen om det skulle vara just jag som kan göra dig lycklig är en stor bonus, en bonus som jag förevigt skulle hålla hårt i hjärtat.
 
Det är aldrig försent att förändra ett liv.
Jag tänker på dig varje dag.
Var rädd om dig tills vi ses igen.
Jag saknar varje liten del av dig!
 
Du är min kärleksgudinna!
 
Nu ,då och föralltid.
Kärlek!
Tack för att du bidrar med din åsikt till detta inlägg



»
»
»

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!